شناخت با مارك ريم آكرا طراح خرقه عروس لبناني

۳ بازديد


عروس و لباس‌هاي حاضري اوست . ريم آكرا در دانشگاه آمريكايي در بيروت درس خواند , جايي كه بابا و مادرش در آن عمل مي‌كردند . آكرا در ژوئن سال ۱۹۸۲ نمايش مدي را برگزار كرد كه در آن زمان حدود ۲۰۰۰ بازديد كننده به خويش جذب كرد . با مارك ريم آكرا درين مقاله آشنا گرديد .

در سال ۱۹۸۶ ريم آكرا از دانش گاه مد در نيويورك فارغ التحصيل شد و جايزه پباده سازي مد دانش كده را از ان خويش كرد , آن گاه وي يك زمان پباده سازي را در دانشكده پاريس طي كرد . سپس چندين سال در هنگ كنگ و تايوان استارت به عمل كرد و در سن ۲۵ سالگي ارزيابي بر يك پروژه ۳۰ ميليون دلاري را بر عهده داشت . ولي بعداز هفت سال مارك خويش را در نيويورك آغاز كرد . آكرا قبلي از توليد مارك خويش به زمان سه سال تحت عنوان طراح داخلي فعاليت نموده است .

روايت راه‌ اندازي مارك جامه عروس وي هم ديدني است . اكرا در سال ۱۹۹۷ خرقه عروسي دوستش را در زمان سه هفته پباده سازي كرد . وي با مهارت گلدوزي كه از مادربزرگش آموخته بود و علم دوزندگي اتوماتيك دوخت خرقه عروس را به اتمام رساند . آكرا عكسي از جامه عروسي كه پباده سازي كرده بود گرفت و براي رسانه‌ها فرستاد پس از مدتي عكس خرقه عروس پباده سازي شده توسظ وي در خبر نامه نيويورك تايمز منتشر شد .

آكرا او‌لين نمايش مد خويش را در سال ۱۹۹۹ برگزار كرد . بعداز آن وي با بيست هزار دلار پارچه خريد و پيشنهاد دوخت سي جامه را گرفت . آن گاه مدتي ريم آكرا كار خويش را توسعه و گسترش اعطا كرد و كارخانه‌هاي متعدد و مركزها ساخت جامه خويش را تاسيس كرد . در سال ۲۰۰۳ وي جامه شب را به تيم لباس‌هاي پباده سازي شده خويش افزود و در سال ۲۰۰۸ لباس‌هاي حاضري و طراحي‌هايش در ۱۵۰ مرزوبوم دنيا به فروش رسيد . اشخاص مشهوري در رويداد‌هاي اساسي لباس‌هاي پباده سازي ريم آكرا را بر بدن كرده‌اند . به دنبال گفتمان اي با ريم آكرا را ميخوانيد .

در حالتي‌كه به پيشين نگاه كنيم ميپنداريد فعاليت متفاوتي براي توليد مارك جامه عروس خويش انجام خواهيد داد؟
آري درصورتي كه قرار باشد از نخستين اين عمل را استارت كنم از به عبارتي نقطه استارت , براي مارك خودم جور كسب و فعاليت در لحاظ خواهم گرفت و تنها به جنبه درگير كننده قصه دقت نخواهم كرد . به‌اين استدلال كه بعد از بيست سال شما متوجه مي شويد , براي محافظت يك كسب و فعاليت بايستي مدام بين برندهاي مطرح قرار بگيريد و به اسم تجاري موفقي تبديل گرديد به همين علت وجود حمايت مالي از آغاز راه و روش حساس و كليدي است .

ميپنداريد برندهاي لوكس خرقه عروس چقدر به وسيله فست فشن‌ها و برندهاي معمولي زير تاثير قرار گرفته‌اند؟
بازار خرقه عروس‌هاي گران‌قيمت در درحال حاضر تغيير تحول است . آنچه كه اينجانب ميبينيم اين است كه برندهاي ميانگين در اكنون ايجاد لباس‌هايي ميباشند كه ما براي ساليان دراز پباده سازي مي‌كرديم . هر روز برندهاي جديد از شيوه مي‌رسند و ميخواهند راهي بدين بازار پيدا نمايند . ما مدام كارايي مي كنيم جديدترين ايده‌ها را داشته باشيم و تحت عنوان پيشگام اين حوزه از مد باقي بمانيم .


چرا نيويورك را براي ادامه كارتان تعيين كرديد؟
اينجانب اينجا معاش مي كنم . اينجانب دو كارخانه را راه‌اندازي كردم . هنگامي براي اولين دفعه اين فعاليت را با گزينش يكسري نفر آغاز كردم به انها گفتم كه فعاليت را استارت نمايند و روز جاري بعداز گذشت چند سال اين كاركاه‌ها هنوز فعال مي باشند . گرفتاري ما كيفيت بوده است و كيفيت چيزي است كه مردمان در پي آن مي باشند .
شما ۲۰ امين سال تاسيس مارك خويش را جشن و پاي كوبي خواهيد گرفت در بيست سال آتي فكر‌مي‌كنيد‌ چه اتفاقي براي مارك شما بيافتد؟
در صورتي‌كه در بيست سال آتي بتوانيم مقام خويش را مراقبت كنيم واقعه خير است . اينجانب كاري كه انجام ميدهم را دوست دارم و شكرگزار تمام اتقاقات عالي و بد معاش خودم بوده‌ام . اينجانب فكرمي‌كنم رويه را براي اكثري از اشخاص و دختران برنا هموار كرده‌ام . مدام پول تمامي چيز نيست شما مي بايست شوق واشتياق و استعداد ادامه فعاليت را داشته باشيد و بدين اعتقاد و باور برسيد كه بضاعت و توان انجام هركاري را داريد .
مزون لباس عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.