دردسرهاي تعيين خرقه عروس

۱۰ بازديد

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
در شرايطي كه كرايه كنيد
در‌اينروش انتخاب‌هاي بيشتري داريد و درنتيجه كمتر مجبوريد نگراني بها بالا را داشته باشيد . در‌اين‌صورت از گرفتاري‌خريد پارچه و پروهاي وقت و بي‌وقت خبري نيست. پس از عروسي نيز نبايد دنبال جا براي خرقه عروس‌تان بگرديد و مهم‌تر از همه‌ اينها , پول كمتري خرج مي‌كنيد .
البتهدر حالتي‌كه خداي نكرده بلايي رازخرقه عروس بياوريد , چه افتادن تزئينات جامه باشد چه ساييده شدن دنباله جامهمي بايستزيان بپردازيد چه بسادر شرايطي كهجراحت مختصر باشد .
به‌اين جريمه , هزينه‌ اتوشويي بردن خرقه درصورت كثيفي را بيش تر كنيد . پس در صورتي‌كهشم مي‌كنيد نمي‌توانيد از خرقه امانتي به خير و خوبيمراقبت كنيد از شيوه ديگري براي تهيه‌ خرقهاستفاده كنيد .
تعدادي روز باقي مانده به عروسي , مجددخرقه انتخابي خويش را بپوشيد . برخي از لباس‌هاي كرايه‌اي كهنه شده‌اند , حتما لباس‌هايي را تعيين كنيد كه خيلي بسيار پوشيده نشده باشند . جامه موردنظرتان را به نيكيبررسي كنيد تا چنانچه شكافتگي يا اين كه سابيدگي دارااست به اسم شما تمام نشود . در‌حالتي كه لباستان را تعدادي ماهي قبلي از عروسي تعيين كرده‌ايد به صاحب و مالكجامه تأكيد كنيد كه از چندين روز پيش از عروسي شما به كسي كرايه ندهد .
معمولا بايستيبين50تا 70درصد بهاحقيقي وواقعيخرقه را براي كرايه آن بپردازيد . لباس‌هايي كه براي اول تا سو‌مينتوشه كرايه داده مي گردند مشمول 70درصد و باقي لباس‌ها 50درصد بها خريد كرايه داده ميشوند. كرايه‌ خرقهنيز از 80هزار تومان آغازمي شود و به 850تا يك ميليون تومان نيزمي رسد.

درصورتي كه بدوزيد
براي اين كار حتما مزوني را تعيين كنيد كه قبلا كار جامه عروسش را چشم و نيكو باشيد . در اين حالت لباسي كه براي شما و به بدن شما دوخته شده احتمال داردخوب تر از هر جامه ديگري به شما ميايد. ولي بدقولي بعضا خياط‌ها نكته نگران‌كننده اين روش است ; اتفاقي كه در برنامه‌هاي فشرده عروسي مي تواندشمارا تا مرز جنون غالب شود. به‌اينرخدادبيشتر كنيد پرو‌هاي مقدماتي , اواسط و پيشرفته‌ جامه را كه به ميزانتعدادي دست جامه خريدن از شما وقت مي برد. قاعدتا هزينه خريد خرقهنيزبيشتر از كرايه است ولي نگران پرداخت ضرر نيستيد .
پول دوخت خرقه عروس از 250هزار تومان تا يك ميليون تومان متغير است . مابقي بهاخرقه هزينه پارچه‌اي است كه شما براي لباستان گزينش مي‌كنيد . در صورتيكه خودتان از عهده‌ خريد پارچه برمي‌آييد حتما مسئوليت خريد آن را به گردن بگيريد البته پيش از آن , مقدارظريف پارچه را از خياط‌تان بپرسيد كه ناچار به مجدد كاري نشويد . وليدر شرايطي كه به خياط‌تان اعتماد داريد بگذاريد پارچه را خودش تنظيم كند . بها پارچه نيز براساس جنس و رنگ متعدد است . در غايتبها يك خرقهعالي حدود 700هزار تومان براي شما آب خواهد خورد . اين روش يك آيتمگوناگون ديگر نيزدارااست; خيلي از مزون‌ها لباسي را به سايز شما البته براي خودشان ميدوزند و شما آن را براي اولين دفعهمي پوشيدالبته پول كرايه‌ يك شب آن را ميپردازيد و خرقه شما در بايگاني مزون براي كرايه به عروس‌هاي ديگر , قرار ميگيرد.
خرقه عروس منتخبتان را براي دست كم15دقيقه بر بدنخويش نگه‌داريد تا همه‌ عيوب پنهانش از سنگيني بيشتراز حد گرفته تا دست و پا گير بودن آن بر شما آشكار شود
در‌صورتي‌كه بخريد
يكي از بي‌دردسر‌ترين روش‌هاي تنظيمجامه عروس را گزينش كرده‌ايد . همه‌ مراكز دوخت و كرايه‌ خرقه عروس , خرقه عروس‌هايي براي فروش نيزدارا هستند. با فراغ بال و پر به فروشگاه‌ها و مزون‌ها و عروس‌سراها راز بزنيد و خرقه پرو كنيد! صرفا كافي است خرقه دلخواهتان را پيدا كنيد . از آن لحظه تا هنگامي كه خرقه مال شما شود كمتر از 10دقيقه زمانميبرد. دغدغه‌هاي عالي درآمدن خرقه دوخته شده يا اين كه كهنه بودن خرقهنيز آزارتان نخواهد اعطا كرد.
در اصل وزن عروس‌خانم‌ها در هفته پايان عروسي به واسطه فشارهاي گوناگونذيلميايد, آن وقت شما روز عروسي لباسي را خريده‌ايد كه دقيقا همين يك شبي كه به كارتان ميايد به تنتان زاري مي‌كند . به‌اين عيب بيش تر كنيد هزينه پرداختي را ; زيرااساسا خريد خرقه عروسي برخلاف تصور عام از دوخت آن گران‌تر تمام ميگردد.
مزون لباس عروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.